Fitness & ergometertræning

Fitness

Førstesalen er indrettet til fysisk træning for klubbens medlemmer. Vi synes i fitnessgruppen, at vi har fået et godt træningslokale med en beliggenhed, der slår de fleste i byen. Vi håber, at mange medlemmer vil benytte faciliteterne.

Lokalet er indrettet til at dække ro-relevant træning og alm. generel styrketræning. Valget af udstyr er styret af disse formål og respekten for den eksisterende størrelse af lokalet. Særligt udstyr til genoptræning, bodybuilding og specialtræning er der ikke plads til.

Men vi hører meget gerne ønsker, der udspringer af erfaringer i lokalet. Alle henvendelser til fitness@hellerup-roklub.dk går direkte til aktivitetsudvalget.

Der er opslået et reglement for anvendelse af lokalet, men generelt er det ligesom alt andet klubudstyr helt afhængigt af fornuftigt brug.

Sikkerhed:
Sørg altid for at varme op og bruge maskinerne efter hensigten.

Defekter:
Du må ikke bruge en maskine, der har tegn på defekter. Indberet straks til fitness@hellerup-roklub.dk, hvis du støder på noget, der virker forkert. Maskiner er generelt meget sikre, men selvfølgelig skal mekanik med store belastninger håndteres med respekt.

Oprydning:
Der skal altid ryddes op efter brug. Maskiner og udstyr skal på plads. Vægtskiver afmonteres fra stænger og lægges på plads. Måtter og håndvægte på plads. Maskiner tørres af, så de er rene (polstringerne skal ikke tørres med sprit, da det ødelægger polstringen).

Træningsprogrammer
Der ligger plancher i lokalet om formål og korrekt brug af hver enkelt maskine. Desuden har nogle brugere oparbejdet en erfaring i anvendelsen af maskinerne. Disse personer stiller sig i et vist omfang til rådighed for hjælp til træning.

Der er udarbejdet nogle standardprogrammer, der kan anvendes til struktureret træning. Programmerne, som er markeret med farverne GRØN, GUL og RØD efter sværhedsgrad, finder du i en sort kasse på hylden over musikanlægget.

Henter billeder...

Ergometertræning

Hele vintersæsonen er der mulighed for at træne i de 17 roergometre, som findes på 1. sal, både for dem, som vil ro på hold sammen med andre, og for dem, som hellere træner i eget tempo.

Vinteren igennem er der hver uge mange træningshold, som alle kan ses i aktivitetskalenderen. Her er der også mulighed for at tilmelde sig, hvis det er påkrævet.

På de tidspunkter, hvor der ikke er træningshold, er der mulighed for at dyrke individuel træning.

Du kan hente hele programmet her (pdf).

Vinterens træningshold 2019-20

Mandag
09:00 - 09:45
Intro til ergometer samt det rigtige rotag

Mette Cederkvist

10:00 - 11:00
Ro-spinning for allround fitness
Gisela Sjøgaard, Mette Cederkvist, Maureen Jørgensen og Geert Cederkvist

 

17:00 - 18:15
Højintensiv Intervaltræning 12 / 15 

Frank Samsøe Jensen, Hanne Hytteballe Petersen, Anne Marie Loff og Johnny Bloch Nielsen

19:00 - 20:00
Gymnastik med Maiken i hal 3

Maiken Böcher

Tirsdag
09:20 - 11:10
Yoga med Natascha 

Elise Høj og Natascha

17:00 - 18:15
Ramsteingruppen Slidetræning i ergometer 

Thomas Weise

18:20 - 20:10
Yoga med Natascha 

Elise Høj og Natascha

Onsdag
09:00 - 10:00
Træning for individualister med musik 

Vibeke Wessel og Lotte P. Schou

17:00 - 17:50
Teknik mæ´ Power - også om onsdagen

Christian Dawe, Kim Amstrup Poulsen, Henrik V. Larsen og Karl Haals Jensen

18:00 - 19:00
Fitgym med Malling i Hal 3 

Søren Malling

Torsdag
10:00 - 11:00
Ro-spinning for allround fitness 13 / 14 

Gisela Sjøgaard, Mette Cederkvist, Maureen Jørgensen og Geert Cederkvist

15:00 - 16:00
Pilates i hal 3 

Jesper Pihl

17:00 - 18:00
Spinning med puls til skiftende musik

Hans Ole Madsen og Birgit Lyngbye Pedersen

Fredag
08:30 - 09:30
God start på weekenden

Gerda Norstrand og Ingrid Sund Nielsen

17:00 - 18:00
3 x 15, øl og chips

Christian Dawe og Jesper Pihl

Lørdag
09:00 - 10:00
Kom godt i gang med weekenden

Trine Lindemark, Karin Helmer Jensen og Maureen Jørgensen

Søndag
09:00 - 10:00
Teknik mæ´ Power - også om søndagen 12 / 15 

Christian Dawe, Kim Amstrup Poulsen, Henrik V. Larsen og Karl Haals Jensen

11:00 - 12:15
Ramsteingruppen Slidetræning i ergometer
Thomas Weise

OBS! Når der er træningshold på 1. sal, henvises individualister til de to ekstra ergometre, som findes i ”mellemrummet”.